10 September 2015

Kambing oh kambing



Assalamualaikum....

Coretan 3.0

Makan sampai kenyang malam neh,mau tak kenyang aku pekena oblong kambing sampai satu rumah bau kambing,terpaksa wife aku pun kena salin baju sebab dia yang jadi chef kat dapur untuk sediakan dinner malam neh.


Pergh!! Isi nya padat sehingga makan satu, macam nak lagi tapi takut juga sebab orang kata daging kambing neh panas nanti tak pasal-pasal tak boleh tidok pulak aku malam neh...haha


Nampak semua..bertapa shahdu nya aku makan sampai setiap gigitan tu sayang pulak aku nak telan. Sedang rancak aku makan mak pula tetiba joint sekali mula nya nak rasa sikit tapi bila dah rasa terus request kat wife suruh buat satu lagi tapi mak takut nak makan semua so dia bagi kat aku sikit and apa lagi aku pun balun la for the 2nd time hehehe...

Satu petua yang nak aku share pada sapa-sapa yang baca blog neh untuk hilang kan rasa pening or takut darah tinggi naik(bagi yang ada darah tinggi) sedia kan bawang besar sebelum nak makan so lepas dah makan cukup2 sehingga puas, lepas tu disulam pulak dgn bawang besar,petua neh aku dapat dari bapa mertua aku.

 Tapi aku pelik, kenapa orang arab kat timur tengah tu makan mcm biasa ja?macam kita makan daging ayam,dekat malaysia ramai yang kata daging kambing neh tinggi kolestrolnya,mak aku makan sikit semalam pun dah ngadu sakit kepala tapi aku alhamdulillah lah tak makan bawang pun still tak ada rasa apa-apa.

So mungkin faktor cuaca atau budaya yang buat kita berbeza dengan orang arab disana,apa-apa pun kambing memang osem,makan sekali pasti nak lagi..Bagi sapa-sapa yang belum pernah cuba aku suggest cuba try sekali pasti tak rugi, kita cuba benda yang belum pernah kita cuba,pasti tak rugi sebab hidup hanya sekali...

                                        -Peace No War-




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Kuala Pegang Baling

Assalamualaikum... Pengalaman ke kuala Pegang baling Kedah merupakan sesuatu yang agak menarik bagi Aku yang jarang merasai Suasana di k...